<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2440053071688489892\x26blogName\x3dDelicate+World+Of+Ainee\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://aineeatika.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aineeatika.blogspot.com/\x26vt\x3d5242719610109815128', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Delicate World Of Ainee




Masa hari Rabu yang lepas tengok cerita Bersamamu kat TV3. Tentang kisah hidup sebuah keluarga di Terengganu. Si suami normal, sihat tubuh badan tapi si isteri dan anak-anak OKU, menghidapi sejenis penyakit saraf yang menyebabkan kecacatan di kaki. Si suami mencari nafkah manakala si isteri menjalankan tanggungjawab sebagai seorang surirumah. Si isterilah yang memasak, memandikan anak-anak dan memberi mereka makan dan minum dengan bantuan seorang daripada anak mereka yang normal. Kehidupan mereka susah disebabkan kemiskinan dan keadaan mereka yang tidak mengizinkan. Pihak TV3 dan kerajaan Terengganu pun menghulurkan bantuan kepada keluarga tersebut dari segi kewangan dan latihan fisioterapi. Kata-kata si ibu tersebut amat meyentuh hati saya iaitu dia berkata bahawa kesusahan dari segi ketidakupayaan yang dialaminya dan anak-anak adalah daripada Allah. Allah nak menduga kita dari segi keimanan, kuat ke tidak... Mungkin masa di dunia mereka macam ni, tapi kat akhirat nanti Allah saja yang tahu.. Bagi saya, memang tak de siapa yang hendak keadaan yang sebegitu, memang semua orang nak sihat normal,tapi semuanya Allah yang tentukan...kita sebagai hamba kena menerima segala pemberianNya dengan hati yang redha...Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bersabar dan hidup ini memang penuh dengan cabaran dan dugaan.

Labels: ,

2 Responses to “Bersamamu”

  1. # Blogger Mezain

    Salam..

    Hati yang penuh kasih sayang seharusnya nampak dalam kebaikan yang tertuju kepada semua orang. Hati yang lapang adalah sesuatu yang suci dan jiwa yang paling baik adalah jiwa yang paling hampir dengan tuhannya. Walaupun diuji dengan segala keperitan.  

  2. # Blogger Miss Leera

    Sesungguhnya berbahagialah mereka yang memiliki kekayaan hati dan nurani...  

Post a Comment



© 2009 Delicate World Of Ainee |

website stats